پروپوزال رایگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر-بررسی رفتار دینامیکی تک شمع و گروه شمع تحت بارگذاری دینامیکی جانبی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 6 شهريور 1395
بازدید : 630
نویسنده : poor

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر

Islamic Azad University, Malayer Branch

فرم پیشنهاد تحقیق

پایان‏نامه‌ کارشناسی ارشد

عنوان تحقیق به فارسی:

بررسی رفتار دینامیکی تک شمع و گروه شمع تحت بارگذاری دینامیکی جانبی

عنوان به زبان انگلیسی :

I investigate the behavior dynamic Single piles and group-pile under dynamic loading lateral

نام دانشجو: شهرام            شماره دانشجویی:۹۳۰۳۳۷۷۹۳

نام خانوادگی دانشجو: شاه رضایی                           گروه تخصصی: عمران

رشته تحصیلی: مهندسی عمران                            گرایش:سازه  

نیمسال ورود به مقطع جاری:          نیمسال شروع به تحصیل :  

نام و نام خانوادگی استاد (اساتید) راهنما:                             نام و نام خانوادگی استاد (اساتید) مشاور:                            

۱-  دکتر مظاهر روزبهانی                                                     ۱-دکتر مهدی علی رضایی

تاریخ تصویب در شورای گروهتخصصی:    تاریخ تصویب در شورای تحصیلات تکمیلی:

تائیدمدیرگروه: تائید مدیر امور پژوهشیتحصیلات تکمیلی:

تاریخ ارسال به حوزه پژوهشی واحد:

                                                     تأیید معاون پژوهش و فناوری واحد

نام: نام‏خانوادگی: شهرام شاه رضایی                         شماره دانشجویی: ۹۳۰۳۳۷۷۹۳

مقطع: کارشناسی ارشد         رشته تحصیلی: مهندسی عمران   گروه تخصصی: عمران

گرایش: سازه           نام‌دانشکده: آزاد اسلامی واحد ملایر   فنی مهندسی سال ورود به مقطع جاری: نیمسال ورودی:

آدرس پستی: ۲۴ متری ظهیری، کوچه ایثار

تلفن ثابت محل سکونت:                                       تلفن همراه:۰۹۱۸۷۰۳۳۸۹۰

پست الکترونیک:

  • اطلاعات مربوط به اساتید راهنما و مشاور:

تذکرات:

  1. دانشجویان دوره کارشناسی ارشد می‌توانند یک استاد راهنما و حداکثر یک استاد مشاور و دانشجویان دوره دکتری حداکثر تا دو استاد راهنما و دو استاد مشاور می‏توانند انتخاب نمایند. (برای دانشجویان ارشد استاد مشاور ضروری نمیباشد)
  2. در صورتی که اساتید راهنما و مشاور مدعو می باشند، لازم است سوابق تحصیلی، آموزشی و پژوهشی کامل ایشان (رزومه کامل) شاملفهرست پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‏های دکتری دفاع شده و یا در حال انجام که اساتید مدعو،  راهنمایی و یا مشاوره آنرا بر عهده داشته‏اند،به همراه مدارک مربوطهو همچنین آخرین حکم کارگزینی (حکم هیأت علمی) ضمیمه  گردد.
  3. اساتید راهنما و مشاور موظف هستند قبل از پذیرش پروپوزال، به سقف ظرفیت پذیرش خود توجه نموده و در صورت تکمیل بودن ظرفیت پذیرش، از ارسال آن به دانشکده و حوزه پژوهشی و یا در نوبت قراردادن و ایجاد وقفه در کار دانشجویان جداً پرهیز نمایند. بدیهی است در صورت عدم رعایت موازین مربوطه، مسئولیت تأخیر در ارائه پروپوزال و عواقب کار، متوجه گروه تخصصی و دانشکده خواهد بود.

اطلاعات مربوط به استاد راهنما:

نام و نام خانوادگی:    آخرین مدرک تحصیلی : دکتری تخصصی

تخصص اصلی:رتبه دانشگاهی:  عضو هیأت علمی دانشگاه :

تلفن منزل یا محل کار:                   تلفن همراه:

پست الکترونیک:

نحوه همکاری با واحد ملایر:

اطلاعات مربوط به استاد مشاور:

نام و نام خانوادگی: آخرین مدرک تحصیلی :

تخصص اصلی: رتبه دانشگاهی: مربیعضو هیأت علمی دانشگاه:

تلفن منزل یا محل کار:تلفن همراه:

پست الکترونیک:

نحوه همکاری با واحد ملایر:

۳– اطلاعات مربوط به پایان‏نامه:

الف- عنوان تحقیق

۱- عنوان به زبان فارسی:

بررسی رفتار دینامیکی تک شمع و گروه شمع تحت بارگذاری دینامیکی جانبی

۲- عنوان به زبان انگلیسی/(آلمانی، فرانسه، عربی):

تذکر: صرفاً دانشجویان رشته‏های زبان آلمانی،‌فرانسه و عربی مجازند عنوان پایان‏نامه خود را به زبان مربوطه در این بخش درج نمایند و برای بقیه دانشجویان، عنوان بایستی به زبان انگلیسی ذکر شود.

Investigate the behavior dynamic Single piles and group-pile under dynamic loading lateral

ب– تعداد واحد پایان‏نامه: ۶ واحد

ج- بیان مسأله اساسی تحقیق به طور کلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبه‏های مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق) :

در سال های اخیر استفاده از شمع ها در زیر سازه های مهمی همچون تجهیزات نیروگاهی، مجتمع های پتروشیمی، سازه های دریایی و پل ها گسترش زیادییافته است. طراحی ایمن و اقتصادی این نوع پی ها تحت اثر بارهای دینامیکی جانبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. توجه به این مسئله که اندرکنش شمع و خاک به همراه اثرات ناشی از نیروی های زلزله از پیچیدگی های زیادی برخوردار است نیاز به استفاده از روش های عددی برای تحقیق و شناخت هرچه بیشتر این موضوع را روشن می کند.

تحلیل عکس العمل دینامیکی سازه هایی که تحت بارهای بلقوه زلزله در پایه خود قرار دارند، یکی از وظایف اصلی مهندسی زلزله می باشد. در دینامیک سازه تعیین روش هایی برای تعیین تنش ها و تغییر مکان های سازه که تحت اثر بارهای دینامیکی مثل زلزله قرار دارد، از اهم مسایل است. اما در حالت کلی سازه با خاک اطراف خود در حال برهمکنش است، بنابراین بار وارده به محیط خاک اطراف سازه، در خلال حرکات زلزله، باید در نظر گرفته شود. در مقایسه با سازه ، خاک دارای قلمرو نامحدودی است که شرایط انتشار امواج در آن باید در مدل دینامیکی به حساب آورده شود. یکی از موضوعاتی که می تواند در تحلیل اندرکنش خاک و پی در نظر گرفته شود بررسی اندرکنش خاک و شمع به عنوان نوعی خاص از انواع پی ها است. نیروهای وارد بر شمع، نیروهای محوری، جانبی و ممان های خمشی می باشند و طراح باید اطمینان داشته باشد که شمع تک و یا شمع بحرانی در گروه شمع تحت نیروهای مذکور ایمن بوده و تغییر مکان نیز از مقادیر مجاز تجاوز نمی کند. طراحی شمع تحت بارهای قائم و محوری با حل معادلات تعادل در راستای نیرو صورت می گیرد. در حالیکه در شمع های با بارگذاری جانبی مسئله به حل معادلات دیفرانسیلی غیر خطی منجر می شود. بررسی ظرفیت باربری نهایییک شمع قائم تحت بار جانبی و کنترل تغییر مکان سر شمع به لحاظ پچیدگی اندرکنش بینیک شمع نیمه صلب و خاک الاستو پلاستیک جزو مسایل مبهم در علم ژئوتکنیک قرار گرفته است[۱]. روش های تحلیلی و تئوریک مبتنی بر مکانیک محیط های پیوسته نیز توسط محققین متعددی بکار برده شده است اما مزیت استفاده از روش اجزای محدود، قابلیت تحلیل شمع و خاک و اندرکنش آنها با در نظر گرفتن همزمان پارامترها می باشد. همچنین با استفاده از این روش می توان هر نوع نیمرخ خاک را در حالت سه بعدی مورد مطالعه قرار داد. یکی از علل موفقیت این روش در تحلیل مسائل خاکی استفاده از مدلهای رفتاری مختلف خاک می باشد که می توان با استفاده از آن رفتار خاک را با دامنه وسیعی از کرنشها، اثرات سرعت بارگذاری، کاهش سختی و … مورد مطالعه قرار داد [۲]. عمده روش مدل سازی در تحقیقات قبلی استفاده از فنرها و میراگرها بوده است که در این تحقیق سعی در استفاده از المان هایخاک و سازه  برای مدل سازیمدل ها استفاده شده است که از مزایای آنها سادگی کاربرد و سرعت بالا و دقت بیشتر آنها می باشد.

د – اهمیت و ضرورت انجام تحقیق (شامل اختلاف نظرها و خلاءهای تحقیقاتی موجود، میزان نیاز به موضوع، فواید احتمالی نظری و عملی آن و همچنین مواد، روش و یا فرآیند تحقیقی احتمالاً جدیدی که در این تحقیق مورد استفاده قرار می‏گیرد:

سازه با خاک اطراف خود در اندرکنش بوده و خود این باعث تغییرات بیشتر در اثر امواج لرزه ای می شود. مفهوم این امر آن است که نمی بایستی در آنالیزهای دینامیکی تنها به آنالیزه سازه پرداخت، بلکه اثر متقابل سازه و خاک نیز می بایستی در نظر گرفته شود. پاسخ دینامیکی سیستم خاک –سازهوقتی که تحت تاثیریک بارگذاری دینامیکی قرار می گیرد تابعی از ۳ عامل پارامترهای دینامیکی زمین محل، نیروها و تحریکات وارده و مدل دینامیکی سیستم می باشد. پارامترهای دینامیکی زمین محل شامل مدول ارتجاعی خاک، مدول برشی خاک، ضریب پواسون خاک و میرائی در خاک است. میرایی نیز به دو دسته میرایی داخلی و تشعشعی تقسیم می شود. میرائی داخلی در اثر عبور امواج ارتعاشی در داخل خاک بوجود می آید و می توان آن را عامل اتلاف انرژی در اثر پسماند در خاک دانست. اما میرایی تشعشعییا تابشی عامل اتلاف انرژی در اثر پخش امواج از پی سازه به اطراف تا محدوده نیمه بینهایت است و به این دلیل به چنین توزیع هندسی انرژی امواج ارتجاعی، میرائی هندسی می گویند. تحلیل مناسب عکس العمل دینامیکییک سیستم اندرکنش خاک و سازه ، نیازمند شناخت مولفه های مختلف سیستم و تحریکات وارده است که شامل تعیین حرکت میدان آزاد یعنی حرکت زمین بدون حضور سازه و محاسبه پراکنش (تفرق) امواج زلزله بواسطه پدیده حاصل از اندرکنش خاک و سازه می باشد. طبق اصل جمع آثار قوا، تحریکات ناشی از میدان آزاد و پراکنش با یکدیگر جمع می شوند. مدل دینامیکی سیستم شامل ارتباط مدل دینامیکی سازه با مدل دینامیکی محیط پی می باشد. چندین مدل برای در نظر گرفتن و آنالیز اندرکنش موجود می باشد. پس از انتخاب مدل مناسب یکی از روشهای حل در حوزه زمانی و یا فرکانسی در نظر گرفته می شود. در حل معادلات حرکت مربوط به اندرکنش خاک و سازه زمانی که پارامترها و متغیرها مستقل از فرکانس باشند دو روش حل در حوزه زمان و فرکانس، هر دو قابل استفاده می باشد اما برای حل معادلات حرکت در حالتی که رفتار غیر خطی و یایشرایط مرزی مورد نظر است فقط روش انتگرال گیری مستقیم (حل در حوزه زمان) قابل استفاده خواهد بود. از این رو در این تحقیق از این روش برای حل معادلات دینامیکی سیستم استفاده می گردد.

ه- مرور ادبیات و سوابق مربوطه (بیان مختصر پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل و خارج کشور پیرامون موضوع تحقیق و نتایج آنها و مرور ادبیات و چارچوب نظریتحقیق):

بسیاری از تحقیقات گذشته بر روی رفتار دینامیکی گروه شمع، با استفاده از رفتار الاستیک خاک انجام گرفته است. کی نیا و کازل (۱۹۸۲) ، سن و همکاران (۱۹۸۵) ، دوبری و گازتاس (۱۹۸۸) و دیگران تحقیق هایی را با فرض رفتار الاستیک خاک بر روی رفتار دینامیکی گروه شمع انجام دادند. لیکن باید توجه نمود که در اثر زلزله های شدید رفتار غیر خطی خاک و ایجاد فاصله بین بدنه شمع و خاک اثرات زیادی بر روی پاسخ فونداسیون دارد. گسیختگی های بوجود آمده در حین زلزله های اخیر نشان دادند که رفتار غیر خطی خاک باید در تحلیل شمع مدنظر قرار گیرد.

در این حالت، تحلیل باید به صورت تاریخچه زمانی انجام شود تا بتوان غیر خطی بودن خاک و جدایی شمع و خاک را در مدل بررسی کرد. به همین دلیل در تحقیقات سال های اخیر با تمرکز بر روی تحلیل تاریخچه زمانی به بررسی رفتار گروه شمع ها پرداخته اند. نوگامی و کوناگی (۱۹۸۶، ۱۹۸۸) با استفاده از مدل وینکلر به بررسی رفتار شمع به صورت تاریخچه زمانی پرداختند. نوگامی و همکاران (۱۹۹۲) تحلیل تاریخچه زمانی گروه شمع را با استفاده از سیستم های مجزای جرم، فنر و میراگر انجام دادند. ال ناگار و نوواک (۱۹۹۵، ۱۹۹۶) تحلیل غیر خطی و تاریخچه زمانی گروه شمع را با استفاده از فرضیه فرینکلر انجام دادند[۳].

نشان دادن اثرات میرایی و اینرسی در محیط خاک با در نظر گرفتن سیستم های وینکلر و مشابه آن مشکل بوده و ناچار به استفاده از روش های عادی برای تحلیل دینامیکی با در نظر گرفتن همزمان پارامترهای موثر هستیم. در این حالت در نظر گرفتن اثرات غیر خطی خاک و جدایی بین شمع و خاک نیز وارد تحلیل شده و می توان تحلیل را به صورت تاریخچه زمانی انجام داد. وو و فین (۱۹۹۷) روش شبه سه بعدی را برای تحلیل دینامیکی غیر خطی خاک انجام دادند. بتنلی وال نگار (۲۰۰۰) با استفاده از مدل رفتاری دراگر –پراگروایجاد فاصله بین شمع و خاک پاسخ سینماتیک شمع منفرد را مورد بررسی قرار دادند.

راندولف در سال ۱۹۸۱ عبارات ساده ای را برای محاسبه پاسخ شمع منفرد و گروه شمع با استفاده از مطالعات پارامتریک اجزای محدود بدست آوردند. دوبری و همکارانش (۱۹۸۲) با مطالعه پارامتریک پاسخ دینامیکی شمع منفرد تحت بار قائم در خاک همگن با استفاده از روش حل بلانی، ضرایب میرایی و سختی را بصورت تابعی از مدول الاستیسیته خاک و شمع اصلاح کردند[۴].  تروچیانیس و همکارانش (۱۹۸۸) پاسخ غیر خطییکنواخت و پاسخ سیکلی شمع –خاکرادردوحالتبارجانبی و محوری با مدل اجزای محدود سه بعدی برای شمع منفرد و گروه دو تایی با در نظر گرفتن لغزش و فاصله در محل تماس شمع و خاک مورد بررسی قرار داده و مدل ساده شده ای را برای حالت بارگذاری در سر شمع ارائه دادند. کوجیمان ۱۹۸۹ روش اجزای محدود شبه سه بعدی را بصورت لایه های مستقل با همان فرضیات وینکلر مورد استفاده قرار داد[۵].

روش شبه سه بعدی المان محدود برای حالت دینامیکی الاستیک و آنالیز غیر خطی اندرکنش شمع –خاک–سازهتوسطوووفین ارائه شد. این مدل بر اساس فرضیاتی بنا نهاده شده است. یکی از این فرضیات این است که موج های برشی در صفحات yz , xy تنها باعث حرکت در مدل می شوند و موج های فشاری در راستایY حرکت میکند. ثانیا تغییر مکان ها در جهت عمود بر راستای تکان خوردن بسیار کوچک هستند تا جایی که بشود از آنها صرفنظر کرد. مدل توسط تست های سانتریفیوژ که توسط انستیتو تکنولوژی کالیفرنیا (کلتک) با روی شمع منفرد و گروه شمع های ۲ در ۲ انجام گرفته شده بود صحتش ارزیابی شد. تغییر مکان های شمع و خاک با یکدیگر مطابقت داده شده بودند. برای شرایط مرزی از حالت تقارن استفاده کردند. نتایج آنالیز المان محدود نشان داد که سختی پی شمع با توجه به درجه تکان خوردن کاهش پیدا می کند. همچنین آنالیز آنها اهمیت اندرکنش اینرسی را نیز نشان داد. چای در سال ۲۰۰۰ از طریق روش زیر سازه حل سه بعدی و غیر خطی ای را ارائه کرد. مدل خاک Hiss برای مدل سازی خاک استفاده شد. برای مدل سازی سطح تماس از المان هایی خاص که به صورت یکپارچه ۸ گرهی بوده و بسیار نازک و دارای مدل مشخصه Hiss بوده و امکان نشان دادن جدا افتادگی، لغزش و چسبندگی را داشتند استفاده شد. با توجه به شرایط لازم برای مدل سازه امکان استفاده از شرایط خطی و یا غیر خطی برای مدل سازی شمع نیز محیا بوده است. در ضمن به علت روشی که در مدل سازی بکار برده شده بود امکان بررسی همزمان اندرکنش اینرسی و اندرکنش سمنماتیک نیز وجود داشت[۶]. ماهشواری و همکاران (۲۰۰۵) یک مدل ۳ بعدی را از طریق روش المان محدود برای بررسی اثر سخت شوندگی و پلاستیک خاک تهیه کردند و همچنین اثر جدا افتادگی در سطح تماس بین خاک و شمع را بر پاسخ شمع منفرد و گروه شمع را بررسی کردند. شمع به صورت الاستیک خطی مدل شده بود و خاک نیز به صورت مدل Hiss در نظر گرفته شده بود. برای کاهش زمان انجام و اجرا آنالیز فقط یک چهارم از مدل به کمک تقارن و پاد تقارن در نظر گرفته شده بود. نتایج تحقیق عددی ماهشواری و همکاران اینگونه نشان داد که اثر جدا افتادگی بین شمع و خاک در حالتی که از خاک الاستیک استفاده شده است بسیار بیشتر از مقداری است که در حالت پلاستیک در نظر گرفته شده است. همچنین غیر خطی بودن باعث کاهش قسمت حقیقی و مجازی تابع امپدانس در سیستم شمع میشوند[۷]. در سال ۲۰۰۵ هیگن نشان داد که امکان استفاده از ترکیب روش المان محدود و المان های مرزی در برنامه Abaqus وجود دارد و با نوشتن برنامه آنالیز المان های مرزی و ترکیب آن در توابع تعریف المان در Abaqus موفق شد از این روش استفاده کند[۸]. رجیب و ماهشواری در سال ۲۰۰۸ با استفاده از المان های مکعبی و به صورت سه بعدی و با استفاده از فنر و میراگر به مدل سازی گروه شمع و خاک اطراف آن پرداختند[۹].

و– جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق:

تاکنون تحقیقات  زیادی در باره رفتار دینامیکی شمع ها  و گروه شمع صورت گرفته  ولی  مقایسه رفتار دینامیکی شمع و گروه شمع  در یک شرایط واقعی و مورد مطالعاتی مشخص می تواند جنبه عملی و کاربردی به این تحقیق ببخشد.

ز- اهداف مشخص تحقیق (شامل اهداف آرمانی، کلی، اهداف ویژه و کاربردی):

در این تحقیق رفتار دینامیکی  تک شمع و گروه شمع  بررسی می گردد و تاثیر آن بر تشدید حرگت دینامیگی سازه ها مورد مطالعه قرار می گیرد.

ح – در صورت داشتن هدف کاربردی، نام بهره‏وران (سازمان‏ها، صنایع و یا گروه ذینفعان) ذکر شود (به عبارت دیگر محل اجرای مطالعه موردی):

سازمان نظام مهندسی ساختمان

شهرداری

سازمان مسکن و شهرسازی

دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان

وزارت راه و شهرسازی

ط-  سؤالات تحقیق:

رفتار دینامیکی گروه شمع در مقایسه با تک شمع چگونه است ؟

اندرکنش شمع و خاک در گروه شمع و تک شمع چگونه است؟

ی-  فرضیه‏های تحقیق:

در هنگام رخداد زلزله رفتار شمع و گروه شمع بر  رفتار دینامیکی سازه ها اثرگذار است.

با در نظر گرفتن طول و قطر یکسان در شمع و گروه شمع تاثیر آنها بر رفتار سازه متفاوت است.

ک- تعریف واژه‏ها و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

۴-روش شناسی تحقیق:

الف- شرح کامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهیزات و استانداردهای مورد استفاده در قالب مراحل اجرایی تحقیق به تفکیک):

ب-  متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

ج –  شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه‏ای) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فیش‏برداری و غیره) گردآوری داده‏ها :

د – جامعه آماری، روش نمونه‏گیری و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

ه – روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها:

با استفاده از روش های عددی و با استفاده از نرم افزار Abaqus، مدل سازی و تجزیه و تحلیل داده ها صورت می گیرد.

و- استفاده از امکانات آزمایشگاهی واحد:(این قسمت فقط توسط دانشجویانی که کار تحقیقاتی آنها عملی و نیازمند به استفاده از تجهیزات کارگاهی وآزمایشگاهی می­باشد تکمیل شود.)

آیا برای انجام تحقیقات نیاز به استفاده از امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی واحد خمین می‌باشد؟

بلی                                          خیر

آیا امکان  انجام این پایان نامه با استفاده از تجهیزات و امکانات کارگاه ها و آزمایشگاه های واحد خمین وجود دارد؟

بلی                                             خیر

نوع آزمایشگاهتجهیزات مورد نیازمواد و وسایل
موجود در واحدغیر موجود در واحد
    

آیا امکان  تهیه تجهیزات و امکانات لازم جهت انجام پایان نامه در کارگاه ها و آزمایشگاه های واحد خمین وجود دارد؟

بلی                                             خیر

امضاء مدیر گروه                                                    امضاء سرپرست کارگاه ها و آزمایشگاه ها

آیا برای انجام تحقیقات نیاز به حمایت از سایر مراکز خارج از واحد خمین می باشید؟

بلی                                    خیر

در صورت نیاز نام مراکز و نحوه حمایت(مالی، امکانات و تجهیزات و .. )مشخص گردد.

ح- زمان بندی انجام تحقیق:

(این قسمت حتماً باید با کمک استاد محترم راهنما و مدیر محترم گروه تکمیل گردد)

الف-تاریخ شروع: …./……/… ۱۳۹     ب-تاریخ اتمام: ……/……./….۱۳۹    ج- مدت زمان انجام تحقیق : ………… ماه

تذکر: لازم است کلیه فعالیت‏ها و مراحل اجرایی تحقیق (شامل زمان ارائه گزارشات دوره‏ای) و مدت زمان مورد نیاز برای هر یک، به تفکیک پیش‏بینی و در جدول مربوطه درج گردیده و در هنگام انجام عملی تحقیق، حتی‏الامکان رعایت گردد.

پیش‏بینی زمان‏بندی فعالیت‏ها و مراحل اجرایی تحقیق و ارائه گزارش پیشرفت کار

ردیفشرح فعالیتزمان کل

(ماه)

زمان اجرا به ماه
       ۸۹۱۰۱۱۱۲
۱جمع آوری منابع مورد نیاز۱            
۲فیش برداری از منابع و جمع بندی مفاهیم و ایجاد ساختار پایان نامه۱            
۳گردآوری فصل اول و دوم۱            
۴گردآوری فصل سوم۱            
۵تجزیه و تحلیل یافته ها و گردآوری فصل چهارم۱            
۶گردآوری فصل پنجم و جمع بندی۱            

توجه:

  • زمان و نوع فعالیت‌های اجرایی پایان‏نامه، حتی‏الامکان باید با مندرجات جدول منطبق باشد.

حداقل زمان قابل قبول برای پیش‏بینی مراحل مطالعاتی و اجرایی پایان‏نامه کارشناسی ارشد ۶ ماه و حداکثر ۱۲ ماه می‏باشد.

خ- منابع:

  1. Reese, L.C. & Van Impe, W.F., (2001), “Single Piles and Pile Groups under Lateral Loading”, A.A.

Balkema, Rotterdam, Brookfield

  1. Philip J. Meymand, (1998), “Shaking Table Scale Model Tests of Nonlinear Soil-Pile-Superstructure

Interaction in Soft Clay”, PhD. Dissertation, University of California Berkley.

  1. Wolf, J.P., (1985), Dynamic soil-structure interaction, Prentice Hall, Inc.

۴٫نصرالهی ،نسیم ،”بررسی اندرکنش شمع – خاک تحت بار های لرزه ای هارمونیک “،دانشگاه تربیت مدرس، پایان نامه کارشناسی ارشد

  1. Dong, C. (2005), “3D dynamic analysis of soil-pile interaction”, PhD Dissertation, Washington Uni.
  2. Cai, Y.X.,Gould, P. & Desai, C., (2000), “Nonlinear analysys of 3D seismic interaction of soil-pilestructuresystem and application”, Engineering structures, 22 (2) ,191-199
  3. Maheshwari, B.K. & Truman, K., (2005), “3D Finite element nonlinear dynamic analysis for soil-pileinteraction”, 13th world conference on earthquake engineering, Vancouver, Canada, papper 1570.
  4. Hagen, C., (2005), “FEM-BEM coupling by means of Abaqus and user subroutines”. Internal report,Institute of Geotechnics and Construction Management, Hamburg University of Technology.
  5. Rajib, S. and Maheshwari, B.K., (2008), “Three dimensional seismic analysis of pile groups”, 12thinternation conference of IACMAG.

۵-صورتجلسه گروه تخصصی

نام ‏و نام‏خانوادگی دانشجو: شهرام شاه رضایی                                  امضاء                        تاریخ

نام و نام‏خانوادگی استاد یا استادان راهنما                             امضاء                  تاریخ

۱-   دکتر روزبهانی (عضو هیأت علمی دانشگاه ……………………..)

۲-                                    (عضو هیأت علمی دانشگاه ……………………)

نام و نام‏خانوادگی استاد یا استادان مشاور                              امضاء                              تاریخ

۱-   دکتر رضایی (عضو هیأت علمی دانشگاه ……………………)

۲-                                    (عضو هیأت علمی دانشگاه ……………………)

نام و نام‏خانوادگی عضو کمیته نظارت بر تحقیق                                   امضاء                              تاریخ

۱-                                      (عضو هیأت علمی دانشگاه ……………………)

شورای گروه تخصصی …………………………………..در تاریخ ………………………. در محل ………………………. با حضور اعضای مربوطه

خانم

تشکیل و موضوع پایان‌نامه   ـــــــــــــــ………………………….. با عنوان………………………………………………………………………………..

آقای

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

بررسی و به تصویب رسید.

نام و نام‏خانوادگی اعضای شورا                                              امضاء                                   تاریخ

۱-

۲-

۳-

۴-

۵-

۶-

نام و نام‏خانوادگی مدیرگروه:

امضاء

تاریخ

فرم شماره ۱ (حتما تایپ و امضا شود)

             فرم تعهد اساتید در قبال نتایج حاصل از پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد یا رساله دکتری

اینجانبان اساتید راهنما و مشاور پایان‌نامه / رساله، خانم/آقای شهرام شاه رضایی دانشجوی مقطعکارشناسی ارشد رشتهمهندسی عمرانگرایشسازه   باعنوان بررسی رفتار دینامیکی تک شمع و گروه شمع تحت بارگذاری دینامیکی جانبی متعهد می‌شویم در تمامی تولیدات علمی مستخرج از پایان‌نامه/رساله نسبت به انتشار نتایج حاصل از تحقیق مذکور (در قالب کتاب، مقاله، طرح تحقیقاتی، اختراع، اکتشاف و …) با رعایت موارد ذیل اقدام نمائیم.

الف) نشانی نویسنده اول مقاله باید دانشجو باشد و آدرس به نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر باشد.

ب) نشانی عهده‌دار مکاتبات (Correspanding Author) باید به عنوان تنها آدرس به نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر باشد.

ج) نشانی دانشجو باید به عنوان تنها آدرس به نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر باشد.

د) نشانی اساتید خارج از واحد در صورتیکه نام ایشان به عنوان نویسنده اول و عهده‌دار مکاتبات نباشند می‌تواند با هر آدرسی باشد.

هـ) فقط اسامی افراد مرتبط با پایان‌نامه یا رساله در مستخرجات ذکر شود.

و) آدرس دقیق دانشگاه و واحد و رعایت ترتیب و توالی آن باید به صورت زیر آورده شود:

به انگلیسی:

Department of civil , Malayer Branch, Islamic Azad University, Malayer, Iran.

به فارسی:

دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ملایر ، گروه عمران، ملایر، ایران.

نام و نام‌خانوادگی استاد راهنما:دکتر             تاریخ و امضاء

نام و نام‌خانوادگی استاد مشاور:دکتر تاریخ و امضاء

درتاریخ ……………….فرم مزبور که به امضاء اساتید محترم راهنما و مشاور رسیده‌است، دریافت گردید.

مدیر پژوهش دانشکده

فرم شماره ۲ (حتما تایپ و امضا شود)

                                                   باسمه تعالی

تفاهم نامه پژوهشی با استادان راهنمای خارج از دانشگاه آزاد اسلامی

برای روشن شدن چگونگی همکاری آقای دکتر روزبهانی به عنوان استاد راهنمای پایان نامه دانشجویی آقای شهرام شاه رضایی با عنوانبررسی رفتار دینامیکی تک شمع و گروه شمع تحت بارگذاری دینامیکی جانبی با دانشگاه آزاد اسلامی در انتشار مقاله های مستخرج از پایان نامه و بهره مندی از سایر نتایج پژوهشی آن این تفاهم نامه بین استاد(استادان راهنما)و معاونت پزوهش و فناوری /معاونت علوم پژشکی هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تنظیم می شود.

۱-دریافت بودجه از محل پایان نامه / رساله

  • کل بودجه از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت خواهد شد
  • بخشی از بودجه از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت
  • هیچ بودجه ای به جز حق الزحمه راهنمایی از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت نخواهد شد.

۲-در فرایند های پژوهشی پایان نامه / رساله و انتشار نتایج

-نویسنده اول مقاله پزوهشی دانشجو با آدرس رسمی دانشگاه آزاد اسلامی است و نویسنده مسئول استاد یا استادان راهنما هستند

  • آدرس موسسه محل خدمت نویسنده مسئول(استاد راهنما)در مقاله درج خواهد شد
  • آدرس دانشگاه آزاد اسلامی و آدرس موسسه محل خدمت راهنما هر دو به عنوان آدرس نویسنده مسئول درمقاله درج خواهد شد

۳-در سایر دستاوردهای پژوهشی پایان نامه /رساله مانند ثبت اختراع،تولید دانش فنی و غیره

  • معتقد به سهیم بودن دانشجو(درصد)و دانشگاه آزاد اسلامی (درصد)همراه با درج آدرس دانشگاه در آن هستم
  • دانشگاه آزاد اسلامی در آن سهیم نخواهد بود

تذکر ۱:پس از ارسال این فرم همراه با پیشنهاد موضوع پایان نامه / رساله ،واحد دانشگاهی مربوط در شورای آموزشی – پژوهشی خود حسب مورد برای پذیرش و یا رد آن اقدام می کند.

تذکر۲:در صورتی که همه ی هزینه های انجام پایان نامه /رساله دانشگاه آزاد اسلامی در قالب بودجه پایان نامه / رساله یا طرح پژوهشی و یا هر دو آنها تامین شود،چگونگی انتشار محصولات پزوهشی ان با رعایت حق تاٌلیف و مالکیت فکری دانشجو ،استاد (استادان )راهنما و دانشگاه محل خدمت ایشان در قالب مقررات داخلی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می پذیرد.

نام و نام خانوادگی استاد راهنما

معاون پژوهش و فناوری

دکتر

دکتر حسین سلیمانی

فرم شماره ۳ (حتما تایپ و امضا شود)

فرم تعهد دانشجویان در قبال نتایج حاصل از پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد یا رساله دکتری

اینجانب شهرام شاه رضایی  دانشجوی ورودی مقطعفوق لیسانس رشته مهندسی عمران سازهگرایش سازه که موضوع پایان‌نامه/رساله‌ام تحت عنوان:

بررسی رفتار دینامیکی تک شمع و گروه شمع تحت بارگذاری دینامیکی جانبی

شورای گروه تخصصی به تصویب رسیده، متعهدمی‌گردم

الف) کلیه مطالب و مندرجات پایان‌نامه/ رساله‌ام بر اساس اصول علمی و حاصل از تحقیقات خودم تهیه شود و در صورت استفاده از مطالب، نتایج تحقیقات، نقل قول‌ها، جداول و نمودارهای دیگران در پایان‌نامه/رساله، منابع و ماخذ آن به نحوی که قابل تشخیص و تفکیک از متن اصلی باشد قید گردد.

ب) در صورتیکه از نتایج تحقیقاتم علاوه بر پایان نامه / رساله، کتاب ، مقاله، اختراع، اکتشاف و هر گونه تولیدات علمی حاصل شود، صرفاً بنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایربوده و این موضوع صراحتاً در مکاتبات و تولیدات اینجانب درج و بر اساس ضوابط دانشگاه اقدام نمایم.

ج) در صورت استفاده از کمکهای مالی و غیر مالی نهادهای دولتی و غیر دولتی از موضوع تحقیق اینجانب مراتب را کتباً به دانشکده اطلاع دهم در غیر اینصورت دانشکده مجاز به تغییر عنوان پایان‌نامه یا سایر اقدامات حقوقی می‌باشد.

د) آدرس دقیق دانشگاه و واحد و رعایت ترتیب و توالی آن به عنوان تنها آدرس در تولیدات علمی مستخرج از پایان‌نامه/رساله باید به صورت زیر آورده شود:

آدرس دانشگاه و واحد به فارسی:

دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ملایر، گروه عمران،ملایر، ایران.

آدرس دانشگاه و واحد به انگلیسی:

Department of civil,Malayer Branch, Islamic Azad University, Malayer, Iran.

نام و نام‌خانوادگی دانشجو

تاریخ و امضاء

تذکر: بدیهی است چنانچه تحت هر شرایطی و در هر زمان، دانشگاه خلاف موارد ذکر شده را مشاهده نماید نسبت به تصمیم اتخاذ شده هیچگونه ادعایی نداشته و حق هرگونه اعتراضی را از خود سلب و ساقط می‌نمایم.

در تاریخ ……………….. فرم مزبور که توسط آقای/ خانم               به امضاء رسیده است، دریافت گردید.

مدیر پژوهش دانشکده

مطالب مشابه



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان poor و آدرس alto.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com